top of page

Dijital Pazarlama Nedir ?

Güncelleme tarihi: 28 Kas 2022

“Sosyal Medya Trendleri 2023” raporu yayınlandı. Rapor, sosyal medya pazarlama, sosyal ticaret ve sosyal medya müşteri hizmetlerinin geleceğine ilişkin 2023 iç görülerini içeriyor. Temmuz 2022’de 10.643 pazarlamacının katıldığı bir ankete dayanan rapor 109 ülke ve 11’den fazla sektörde yer alan farklı pozisyonlardaki pazarlamacılarla gerçekleştirilen ankete dayanıyor.



2023 Sosyal Medya Trendleri – Giriş

2022’nin başları pandemi kısıtlamalarının hafiflemeye başladığı ve ticaretin hareketlendiği dönemler oldu. Uzun süre evlere kapanan tüketiciler alışveriş yapmaya istekliyken, ciddi durgunluk yaşayan pazarlarda kısıtlamaların kalkması ile birlikte karlı yoğunluklar yaşadı. Ancak 2023’e girerken, işler pek de iç açıcı gözükmüyor. Küresel olarak yaklaşan bir durgunluk, artan enflasyon, azalan tüketici harcamaları vb. durumlar her büyüklükteki işletme için tehlike çanları çalmasına neden oluyor.

Yine de 2023 için beklenen birçok belirsizliğe rağmen, Hootsuite’in global araştırma sonuçlarına göre Sosyal medya pazarlama sektörü birçok sektörden çok daha fazla güvenli bir konumda buluyor; Sosyal medya pazarlamacıları genel pazarlama bütçelerinden çok daha büyük paylar alıyorlar. Ve şirketler pazarlama harcamalarını sosyal medyaya kaydırmaya daha istekliler. On yılı aşkın süredir büyüyen sancılardan sonra, sosyal medya pazarlamacılığının nihayet bir meslek olarak olgunlaştığını söyleyebiliriz.

Ancak 2023 sosyal medya pazarlaması için de kolay olmayacak, başarılı olmak isteyen sosyal medya pazarlama stratejileri, fırsatları dikkatlice değerlendirmek, balta yerine neşter kullanmak ve kısa vadeli eylemlerin uzun vadeli etkisini düşünmek için zaman ve çaba harcamak zorundalar. Peki 2023’te sosyal medya trendleri neler olacak? Sosyal medya pazarlamasında bizi neler bekliyor? Bu konuda Hootsuite’in 109 ülke ve 11 farklı sektörden 10,643 üst düzey yönetici, yönetici ve sosyal medya pazarlamacısı ile yaptığı anketin sonuçları bize yol gösterici olacaktır.

Influencer Pazralama

Influencer pazarlaması büyük markalardan küçük ve orta ölçekli işletmelere yöneliyor

Son birkaç yıldır olduğu gibi Influencer Pazarlama, hala en önemli sosyal medya trendlerinin ilki olarak karşımıza çıkmaya devam ediyor. Fakat 2023’te Influencer pazarlamada büyük markaların geri çekildiğini göreceğiz.

Rapora göre Influencer pazarlaması büyük markalardan küçük ve orta ölçekli işletmelere yöneliyor. 2022’nin son aylarında birçok büyük marka isteğe bağlı pazarlama harcamalarında kısıtlamaya gitti ve 2023’te de buna devam edecekler. Bu kısıtlanan bütçelerin içerisinde Influencerlarla yapılan ve büyük bütçelere sahip sponsorluk anlaşmaları ve iş birlikleri ilk sırada yer alıyor.

Harcamalardaki bu geri çekilme, zaten istikrarsız olan içerik oluşturucu ekonomisine bir darbe olsa da, küçük işletmelerin en iyi içerik oluşturucular için daha düşük fiyat noktalarında rekabet etmesi için bir fırsat olarak değerlendiriliyor.

10 görüntüleme0 yorum
bottom of page